Urzędnicy zapukają do drzwi mieszkańców Olsztyna
Ze względu na dużą liczbę decyzji, proces ich doręczania będzie realizowany etapami.
Pracownicy zaczną od osiedli:
- Dajtki
- Mazurskiego
- Gutkowo
- Kortowo
- Brzeziny
W kolejnych tygodniach odwiedzą pozostałe rejony Olsztyna. Urzędnicy zapewniają, że każdy mieszkaniec otrzyma dokument na czas, jednak w razie braku doręczenia do końca marca 2025 roku należy zgłosić się do Wydziału Podatków i Opłat.
Decyzje podatkowe zostaną dostarczone na wskazany adres zamieszkania. Odbiorca będzie zobowiązany do podpisania potwierdzenia odbioru. Jeśli goniec zastanie mieszkańca nieobecnym, zostawi awizo. W takim przypadku szczegółowych informacji o odbiorze korespondencji udziela Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta pod numerem telefonu 89 527 31 11 wew. 604.
Termin płatności
15 marca 2025 r. upływa termin płatności pierwszej raty. Mieszkańcy, którzy otrzymają decyzje w późniejszym terminie, mają 14 dni na uregulowanie należności od daty doręczenia dokumentu. Wpłat można dokonać przelewem na wskazany numer konta, w oddziałach Banku Handlowego, placówkach Poczty Polskiej oraz za pomocą wpłatomatu w Ratuszu. W większości tych miejsc nie są pobierane dodatkowe opłaty za transakcje.
Termin płatności I raty podatku upływa 15 marca 2025 roku. Mieszkańcy, do których decyzje trafią dopiero w ostatnim etapie roznoszenia, czyli w połowie marca, zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie ordynacja podatkowa, mają 14 dni na uregulowanie należności, liczone od daty faktycznego doręczenia decyzji.